fbpx

INSPIRATSIOONISÕNA KASUTAMINE

Oled laval. Publik ootab ärevalt. Küsid neilt inspiratsioonisõna, et improviseerida nende meelelahutuseks. Publik hõikab “WC”. Mis nüüd edasi saab?

Valisin näite jaoks sõna “WC,” sest publik pakub seda tihti. Tasub valmistuda improteekonna hetkedeks, kui inspiratsiooniks öeldakse midagi labast.

Võib-olla oled sa varem kasutanud inspiratsioonisõna järgmiselt:

  • Alustad tegevust, nt pesed käsi.
  • Katsud midagi keskkonnast, nt keerad kraani või silitad potti.
  • Mängid emotsiooni, nt ärevus, sest sul on pissihäda.
  • Lood karakteri, nt:
    • Mõtled tegelase peale ja mängid teda tualetis.
    • Võtad füüsiliselt objekti asendi ja sellest inspireerituna leiad karakteri.
    • Mõtled mõne omaduse peale, mis inspiratsioonisõnaga seostub (nt “räpane”), ja moodustad sama omadusega karakteri (NB! ta ei pea olema enam tualetis).

Need on täiesti mõistlikud meetodid, kuidas inspiratsioonisõna kasutada. Küll aga leidub üks tugevam viis, mis käivitab sinu stseeni nagu bensiin jaanitule.

Selle meetodi inspiratsioon pärineb kahest allikast:

Selleks meetodiks on:
Mõtle, mis on selle sõna juures naljakat.

Enne kui sa lõpetad lugemise mõttega “Impros ei tohi nalja teha, sest kui sa üritad seda teha, siis see ei tule välja. Nali peaks olema stseeni kõrvalprodukt”, siis luba ma selgitan. Sa võid nalja teha, aga tihti lähenetakse sellele valesti, mille tõttu stseen pigem kannatab. Õpime nüüd, kuidas seda õigesti teha.

Mõtle inspiratsioonisõnale nõnda: mis on selle juures hirmsat, rasket, kummalist või rumalat. Need neli omadussõna on komöödia tugisambad, mis aitavad sul paljastada sõna koomilise külje.

Näiteks:
WC juures on hirmus, kui oled

  • avalikus tualetis ja järsku tuled kustuvad;
  • potil ja sa ei tea, kas panid ikka ukse lukku ja uks ei ole käesirutuse kaugusel.

WC juures on raske see, et

  • klubides peavad naised, erinevalt meestest, meeletult kaua vetsujärjekorras ootama;
  • kui ei julge avalikes kohtades suuremat häda teha, liiga piinlik on.

WC juures on rumalat see, et

  • mõnedes kohtades peab maksma, et kasutada tualetti ja masin võtab ainult konkreetseid münte vastu. Tihti pole täpset raha kaasas;
  • paljudes avalikes tualettides käte kuivatamiseks ette nähtud soojaõhupuhurid ei tule oma ülesandega toime.

Nüüd ei jutusta stseenid häda rahuldamisest, vaid millestki sügavamast ja koomiliselt huvitavamast. Mõni sõna või tunne tekitab rohkem ideid kui teine. See on normaalne. Nagu tähele panid, siis tundega “kummaline” ei kirjutanud ma ühtegi näidet.

Nüüd kui sul on idee, tuleb sul alustada stseeni avarepliigi ja tegevusega, et anda võimalikult selgelt ka partnerile teada, mis toimub. Lähtume näiteks ideest, et naiste tualeti järjekord on meeletult pikk. Sellest inspireerituna võtan endale naise karakteri, vänderdan stseenipartneri kõrvale, viipan käega ja ütlen: “Issand jumal. Siin klubis on naiste tualeti järjekord nii pikk. Samal ajal meeste järjekorras pole kedagi.”

Siit edasi on stseeni tulevik veel lahtine. See saab koomiliselt kasvada, venitades järjekorra pikkuse absurdseks. Äkki ootab tualeti ukse taga rohkem inimesi kui klubi ees. Kas nad võtavad julguse kokku ja lähevad meeste tualetti?

Komöödia nõuanne 1:
Ära mõtle fantaasiastsenaariumeid. Näiteks raske on pissida, kui pott on lakke kinnitatud. See pole reaalne. Publik mõtleb: “Kusagil pole potid lakke kinnitatud.” Tahame leida reaalseid stseenialguseid, millega publik suhestuks.

Komöödia nõuanne 2:
Kui alustad ideega, siis võta aktiivne tegelane, kes teeb midagi teisele, mitte ei oota, et keegi talle midagi teeks. Meie ülaltoodud näite varal: ei soovita stseeni avakäiguna passida rahulolematult järjekorras, sest nii ei saa keegi aru, mida teen.

Komöödia nõuanne 3:
Ära süüdista teisi, võta vastutus.
Nii nagu päris elus ei salli me neid inimesi, kes irisevad, kuidas teised nende elu kihva keeravad, nõnda ka komöödias. Palju tugevam käik mõlemal juhul on keskenduda sellele, mida saad muuta. Näiteks meie stseenis oleks nõrk valik süüdistada partneri tegelast: “Sa pidid ikka võtma veel ühe joogi ja nüüd jõudsime nii hilja järjekorda.” Selle asemel võta ise vastutus, et venisid järjekorda minemisega mis iganes põhjusel ja keskendu tegevustele, millega saad hetke olukorda parandada. Kas trügid järjekorras? Kas lähed meeste tualetti? Jne.

Nagu iga uue oskusega, tuleb seda treenida, et suudaks hetkes nende ideede peale tulla. Nüüd tead õiget meetodit, nii et head harjutamist!


Naer vabastab!
Martin