Impro harrastajatele

Impro harrastajaks loeme inimesi, kellel on improteatri põhi all. Näiteks on läbitud Ruutu10 impro alusõpe.

Siia lehele on koondatud info, mis aitab harrastajatel paremini proove teha, oma etendust lihvida ja leida inimesi, kellega koos improtada.

Lisaks on siin lehel töötubade info, mis on mõeldud just neile.

AVATUD IMPROTUND

Avatud improtund on lõbus iganädalane improring, kus saab naerda, teistega improtada, tutvuda uute mängudega ja leida endale grupikaaslasi. Tegu ei ole iganädalase kohustusega vaid võimalusega käia siis, kui endale sobib.

Tallinnas

Tartus

töötoad harrastajatele

Kui on algamas mõni Ruutu10 juhendaja poolt algatud grupitreening või mõni drop-in töötuba, siis info sellest tuleb siia.

Tartus

Ruutu10 juhendajad ja nende töötoad

Siin on info Ruutu10 juhendajatest ja mis drop-in töötube on nad varem teinud. Juhendajad saavad teha ka töötube muude teemade kohta. 
Võib-olla soovite oma grupile mõnda nendest töötubadest tellida või mõne grupiga ühendust võtta, et koos töötuba tellida.
Võtke ühendust ja küsige info@ruutu10.ee

Üks impro põhitõdesid on “jah ja” – nõustud ja lisad midagi juurde. Kahjuks väljend “jah-ja” tekitab rohkem segadust kui vaja. Sa ei pea oma repliigis ütlema “jah ja …” ja isegi kui ütled need sõnad, siis võib juhtuda, et sa ikka tegid valesti.

Selles töötoas õpime, kuidas õigesti partnerit “jah jaatada”. Leiame loomingulise vabaduse ja arusaadavuse improstseenides. Tunduvalt lihtsam, lõbusam ja inspireerivam on teha improstseeni, kui oskame õigesti üksteist jah jaatada.

Töötoas võivad osaleda nii kogenud improviseerijad kui ka algajad.
Martin on üks Ruutu10 asutajaliikmetest ja improviseerijatest. Ta on õpetanud ja esitanud improt üle kümne aasta ning on üks suurimaid imporonohikuid planeedil.

Üks impro põhitõdesid on “jah ja” – nõustud ja lisad midagi juurde. Kahjuks väljend “jah-ja” tekitab rohkem segadust kui vaja. Sa ei pea oma repliigis ütlema “jah ja …” ja isegi kui ütled need sõnad, siis võib juhtuda, et sa ikka tegid valesti.

Selles töötoas õpime, kuidas õigesti partnerit “jah jaatada”. Leiame loomingulise vabaduse ja arusaadavuse improstseenides. Tunduvalt lihtsam, lõbusam ja inspireerivam on teha improstseeni, kui oskame õigesti üksteist jah jaatada.

Töötoas võivad osaleda nii kogenud improviseerijad kui ka algajad.
Martin on üks Ruutu10 asutajaliikmetest ja improviseerijatest. Ta on õpetanud ja esitanud improt üle kümne aasta ning on üks suurimaid imporonohikuid planeedil.

Vahepeal ei ole stseenid naljakad. Kui see ongi su kavatsus, siis on kõik hästi. Kui aga tahad, et stseen paneks publiku kõveras kõkutama, siis sul on probleem. Võib-olla oled üritanud midagi naljakat teha, aga oodatud tulemust ei tulnud. Pigem läks stseen hullemaks. Reaalsus sai lõhutud ja kõik muutus segasemaks kui varem ning juhendaja andis näpunäite: “Ära ürita nalja teha, küll nali tuleb ise.”

Selles töötoas tutvustan väga lihtsaid tehnikaid ja põhimõtteid kuidas tuua stseeni huumorit. Usu mind, need on lihtsad. Ei pea kaheksat struktuurivalemit peas hoidma. Need on rakendatavad pea igasse stseeni. Töötuba on väga praktiline ja igat tehnikat saab mitu korda lühikestes stseenid harjutada. Pärast töötuba on sul mitu edukat meetodit, kuidas stseenid naljakaks teha.

Töötuba juhendab Martin Junna, kes on üks Ruutu10 asutajatest ja Ruutu10 improõppe looja.

“Mul on tüdruk, kes mulle väga meeldib, aga tema juures on ebamugav magada. Ma ei saa ennast üldse liigutada… Ta muidu kuuleb, et olen seal.” – Martin Junna

Naljade tegemine improstseenis on risktante ja pigem soovitatakse seda mitte teha. Kui nali ebaõnnestub, siis on oht, et oled ka stseeni ära rikkunud. 

Sellest töötoas õpime lühikesi nalju kirjutama ja rakendame omandatud oskuse improstseenidesse. Lühikesed naljad on nagu kirss tordil. Ainult sellega tort maitsev ei ole, aga on kaunis ja maitsev lisand. 

Pärast töötuba on selge arusaam, kuidas harjutada naljade tegemist ja kuidas neid kasutada improstseenis, et viia oma koomilised improstseenid järgmisele tasemele

Martin on Ruutu10 asutaja, Improkomöödia õpiku autor ja kunagi võitis standup võistlusel esimese kohaga 100€.

“Tuleb neiu ühelt poolt, ei hakka kiva loopima.” 

Iga eestlase lemmikstseen, mida ta suudab peast tsiteerida. Selles stseenis on lihtne ja konkreetne karakterite käitumine, mis pakub publikule nalja. Mina kutsun seda komöödia dünaamikaks nr 1 – frustatsiooni mäng. Seda saab mängida ka teistes situatsioonides ja variatsioonidega, mida selle töötoas õpimegi.

Pärast töötuba on sul selgem arusaam, kuidas mängida frustreeritud ülemust ja rõõmsat käpardilist abilist ning tead erinevaid situatsioone, kus sellist käitumisdünaamikat kasutada.

Paljud stseenid keskenduvad konfliktile, kus kaks või enam karakterit tülitsevad, või tegevusele näiteks: “lähme teeme seda” või “me ei saa seda teha, me peame seda teist asja tegema.” Selles töötoa saga keskendume sama arvamuse täiendamisele. See on oskus, mis igal improviseerijal peaks olema.

Karakter ei ole vaid veider kõnnak ja kõnemaneer. Palju olulisem on see, mida karakter maailma kohta arvab ja kuidas see tema käitumist mõjutab. Eriti lõbus on näha, kui meil on kaks või enam tegelast, kes arvavad samamoodi. Nõnda on rohkem päid, kes saavad üht ideed arendada. Stseeni ei tee heaks mitte ideede rohkus, vaid ühe idee meisterlik edasiarendus.

Sellest töötoas õpidki, kuidas keskenduda arvamusele, kuidas seda edasi arendada ja koomiliselt liialdada.

Töötuba juhendab Martin Junna, kes on üks Ruutu10 loojatest ja eestvedajatest. Ta on õpetanud ja esitanud improteatrit üle kümne aasta. Eelkõige näeb teda esinemas ja õpetamas Tartus, aga aeg-ajalt puhuvad tuuled ta ka mõnda teise linna.

info varsti tulekul

See töötuba on kõigile, kes tahaksid improviseerides rohkem lõbutseda. Stseenides tekivad sageli ootamatud ja lõbusad hetked. Kahjuks ei pööra me neile alati piisavalt tähelepanu ja laseme neil vaid ühekordseteks hetkedeks jäädagi. Kulutame palju energiat uute vaimukate ideede tootmisele ja stseen on laialivalguv. Selles töötoas õpime, kuidas naljakaid momente paremini ära tunda, taaskasutada ja võimendada kuni kõigil on nii lõbus, et enam ei jaksa naerda!

Töötoas selgub, misasi on bitt, miks ta meid naerma ajab ja kuidas temast maksimaalselt lõbu välja pigistada. Veendume, et meelelahutusliku etenduse jaoks ei ole vaja massiliselt vaimukaid ideid, vaid piisab ainsast huvitavast käigust, mida kõik improviseerijad toetavad. Lisaks tutvume Ruutu10 algupärase formaadiga Bitception, mida mängides bitioskused proovile paneme.

See töötuba on kõigile, kes tahaksid improviseerides rohkem lõbutseda. Stseenides tekivad sageli ootamatud ja lõbusad hetked. Kahjuks ei pööra me neile alati piisavalt tähelepanu ja laseme neil vaid ühekordseteks hetkedeks jäädagi. Kulutame palju energiat uute vaimukate ideede tootmisele ja stseen on laialivalguv. Selles töötoas õpime, kuidas naljakaid momente paremini ära tunda, taaskasutada ja võimendada kuni kõigil on nii lõbus, et enam ei jaksa naerda!

Töötoas selgub, misasi on bitt, miks ta meid naerma ajab ja kuidas temast maksimaalselt lõbu välja pigistada. Veendume, et meelelahutusliku etenduse jaoks ei ole vaja massiliselt vaimukaid ideid, vaid piisab ainsast huvitavast käigust, mida kõik improviseerijad toetavad. Lisaks tutvume Ruutu10 algupärase formaadiga Bitception, mida mängides bitioskused proovile paneme.

Improviseerides peame kogu aeg kohanema ootamatustega. Sageli leiame end olukorrast, kus stseeni tekib näiliselt sinna mitte sobiv element. Paljude improviseerijate esmane instinkt on üritada absurdset detaili ratsionaalselt põhjendada. Selles töötoas uurime aga teistsugust lahendust. Õpime, kuidas reageerida veidrale elemendile emotsionaalselt, teadmata veel selle täpset tähendust. Harjutame, kuidas põhjendada veidraid hetki lähtudes tegelase sisemaailmast mitte objektiivsest reaalsusest. Töötoa teoreetilise tausta kohta saad lähemalt lugeda artiklist Teistmoodi põhjendamisest.

Emotsioonide mängimine improstseenides on oskus, milles peaksime kõik osavamaks areneda. Et seda õppida, viib Jürmo läbi Lihtsa emotsioonide töötoa. Seal ei pööra me liigset tähelepanu emotsioonide usutavusele, arusaadavusele ega näitlejameisterlikkusele. Teeme vaid kergeid harjutusi, eesmärgiga koondada fookus stseenis rohkem tunnete väljendamisele ja vähem dialoogi tootmisele.

Liiga tihti juhtub improstseenides ja isegi pikkformaadi etendustes, et kogu tähelepanu lasub ühel huvitava kiiksuga tegelasel. Tema on selle tüki de facto peategelane ja teiste improviseerijate ülesanne on olla tema teenistuses. Panna ta olukordadesse, kus tema veidrus naljakal viisil esile tuleb. Kõrvaltegelased jäävad rambivalgusest välja, sest neil puuduvad huvitavad iseloomuomadused.
Selles töötoas harjutame tehnikaid, mis muudavad ka kõrvaltegelased huvitavaks. Nii sünnib lugu, kus kõik karakterid saavad võimaluse särada ja igaüks olla oma loo peategelane. Uute oskuste kinnistamiseks õpime töötoa lõpuks selgeks formaadi La Ronde.

Tihti räägime improstseenis, mida karakter kunagi tegi, küll aga ei paista see alati mõjutavat hetkel käimas olevat stseeni. Töötoas võtame karakteri tundevälja klotsideks ning avastame, miks meie karakterid nii tunnevad, käituvad ja mõtlevad.

Tihti räägime improstseenis, mida karakter kunagi tegi, küll aga ei paista see alati mõjutavat hetkel käimas olevat stseeni. Töötoas võtame karakteri tundevälja klotsideks ning avastame, miks meie karakterid nii tunnevad, käituvad ja mõtlevad.

Oled kindlasti näinud impros lõputuid vaidlusstseene. Kumbki pool ei jäta jonni. Lõpuks enam ei saa aru, miks see konflikt üldse aset leiab ja oled väsinud sellest üleliigsest mürast.

Selles töötoas õpimegi, kuidas:

  • kaotada,
  • vastutust võtta,
  • olla haavatav,
  • panna publikut kaasa tundma ja suhestuma,
  • võib kaotus muuta karakteri peategelaseks,
  • anda kaotusega tugev taustalugu,
  • kaotajast saab võitja ja publiku lemmikkarakter.

Oled kindlasti näinud impros lõputuid vaidlusstseene. Kumbki pool ei jäta jonni. Lõpuks enam ei saa aru, miks see konflikt üldse aset leiab ja oled väsinud sellest üleliigsest mürast.

Selles töötoas õpimegi, kuidas:

  • kaotada,
  • vastutust võtta,
  • olla haavatav,
  • panna publikut kaasa tundma ja suhestuma,
  • võib kaotus muuta karakteri peategelaseks,
  • anda kaotusega tugev taustalugu,
  • kaotajast saab võitja ja publiku lemmikkarakter.

Me kõik teeme kui ka vaatame improt, et lõbutseda ja naerda.
Kindlasti oled mõelnud, mis võimalused oleksid, et teha oma stseen veelgi naljakamaks.
Mis oleks, kui ma ütlen sulle, et selleks on isegi olemas vajalikud “tööriistad”?
Üheks võimaluseks on luua stseenimäng.
See mäng võib olla mingi absurdi, vastuolu, korduse või muu loomingulise elemendi väljatöötamine, mis muudab stseeni eriliseks ja põnevaks.

Töötoas õpid:

  • märkama ja looma korduseid ehk mustreid
  • looma mänge, mis selge ja mõistetav nii näitlejatele kui ka publikule
  • leidma ühismängu partneriga
  • looma enda karakteripõhilise mängu, mis ei sõltu teistest
  • mängu pausile panemist.
  • kõrgendamist
  • eelduste murdmist
  • sõnadeta mänge
  • Ja palju muud

Töötuba mõeldud kõigile, kes impro stseenidega juba tuttav.

Emotsioonidel on väga tähtis roll improstseenis. Tunded ja emotsioonid annavad stseenile põnevust, värvi ja sügavust.

Töötoas õpime, kuidas meie, vaiksed eestlased, saame julgemalt ja ülevoolavamalt stseenis reageerida ning repliikidele päris väärtuse ja tähenduse anda. Õpime märkama lavapartneri emotsiooni, sellega kaasa minema ja omalt poolt täiendama. Paneme rõhku päris emotsioonide mängimisele ja usutavusele.

Teeme rõõmsaid, jubedaid, kurbi, vihaseid stseene, mida toetame muusikaga.

Emotsioonidel on väga tähtis roll improstseenis. Tunded ja emotsioonid annavad stseenile põnevust, värvi ja sügavust.

Töötoas õpime, kuidas meie, vaiksed eestlased, saame julgemalt ja ülevoolavamalt stseenis reageerida ning repliikidele päris väärtuse ja tähenduse anda. Õpime märkama lavapartneri emotsiooni, sellega kaasa minema ja omalt poolt täiendama. Paneme rõhku päris emotsioonide mängimisele ja usutavusele.

Teeme rõõmsaid, jubedaid, kurbi, vihaseid stseene, mida toetame muusikaga.

Oled kogenud oma stseenides, et kõik nagu on olemas: huvitav olukord, koomiline element, hea karakter ja kõrged panused, kuid midagi tundub ikka puudu olevat. Tunned ebakindlust, ning raske on määratleda, mis on stseenis oluline ja mis on karakterite vaheline suhe ja selle suhte dünaamika. Sa tahaksid luua stseene, mis on realistlikud ning kus on tunda karakterite omavahelist emotsionaalset ja tõelist suhet, millega on publikul ja kaasimproviseerijal lihtne suhestuda. Selles töötoas, leiad tööriistad, mille abil leiad stseenis kiirelt baasi ning lood selle najal olulise suhte. Töötoa lõpus tunned, et su stseenides loodud suhted on usutavad, realistlikumad ning omavad olulisust.

Oled kogenud oma stseenides, et kõik nagu on olemas: huvitav olukord, koomiline element, hea karakter ja kõrged panused, kuid midagi tundub ikka puudu olevat. Tunned ebakindlust, ning raske on määratleda, mis on stseenis oluline ja mis on karakterite vaheline suhe ja selle suhte dünaamika. Sa tahaksid luua stseene, mis on realistlikud ning kus on tunda karakterite omavahelist emotsionaalset ja tõelist suhet, millega on publikul ja kaasimproviseerijal lihtne suhestuda. Selles töötoas, leiad tööriistad, mille abil leiad stseenis kiirelt baasi ning lood selle najal olulise suhte. Töötoa lõpus tunned, et su stseenides loodud suhted on usutavad, realistlikumad ning omavad olulisust.

Impro harrastusgrupid

Siin on info ja kontaktandmed erinevatest improt harrastavatest gruppidest

Liikmed ja kontaktinfo tulekul

Liikmed ja kontaktinfo tulekul

Impro harrastaja

Kui sul puudub grupp, aga soovid kellegiga koos teha, siis võid end siin kirja panna ning meie juhendajad saavad kasutada seda sisendina, mis grupitrenni alustada.

Materjalid improtamiseks

Siin on soovitused ja juhendid, et aidata oma proovi protsesse ja etenduse kvaliteeti tõsta

Iseseisvalt proovi tegemise põhimõtted, harjutused ja näidiskava: Iseseisva harjutamise kava – versioon 1

Etenduste kvaliteedi hindamise ja tõstmise dokument: Etenduste hindamise ja kvaliteedi tabel versioon 1

Tehniline raider Õppelavadele ja ka teistele etendustele: Tehnikaplaan template

Õppelavadele registreerimine: info@ruutu10.ee
(Vastavalt linnale võib tulla eraldi registreermise link)