AJALOO SUURIM TURUNDUSÄMBER
Autor: Rauno Meronen
Aastal 2018 istusin teisel pool lauda ühe Tallinna kooli huvijuhist. Läbirääkimisel oli esinemine keelenädala raames korraldataval “comedy night” sündmusel. “Olete te üldse naljakad? Me ei taha mingeid labasusi. Millist komöödiat te üldse teete?” uuris ülekuulaja. Andsin vastused ning mainisin improkomöödiat, mille peale huvijuht alustas: “Aastaid tagasi käisid meil ühed poisid ka improkomöödiat tegemas. Päris naljakas etteaste oli, aga nad läksid Ameerikasse.” Ma küsisin: “Kas nad olid Improkraatiast?” “Jah, kas sa tead neid?” päris huvijuht.
2014. aasta suveni tegutses Ruutu10 Improkraatia nime all ning eelmainitud koolis esinesime “Poisid Chicagosse” kampaania raames. Ainuke info huvijuhil meie kohta oli, et me oleme Improkraatiaga teel Ameerikasse. Tal polnud aimugi, et me tulime tagasi ja tegutseme Ruutu10 nime all.
RUUTU10 REBRANDINGU MEISTRIKLASS EHK KUIDAS KAOTADA KÕIK OMA FÄNNID NAGU HOUDINI
Me lahkusime eestlaste teadvusest Improkraatiana ning tulime tagasi tundmatu Ruutu10-na. See kõlab nagu lugu Edmond Dantèsist, kes rebiti lähedaste seast ning naases krahv Monte Cristona. Kogu kättemaksu ja reetmise osa siiski meid ei puuduta. Nüüd kui järele mõelda, siis see lugu ei sobigi nii hästi. See on pigem nagu Odüsseia… ei, unustage see lõik, nagu meie unustasime mainida, et me nime muudame.
Et teavitada kõiki muudatustest, astusime järgmised sammud:
1. Alustuseks lõime uue Facebooki konto.
2. Me vahetasime ära Improkraatia lehe bänneri ja profiilipildi. Need suunasid inimesi uuele lehele. Hooaja esimene päev algas teadaandega, et me vahetasime nime ning jagame informatsiooni uue konto alt.
3. Teine postitus, mis kajastas nimevahetust, tuli umbes neli kuud hiljem ning see jäi ka viimaseks. Improkraatia konto alt jagasime veel Ruutu10 sündmuseid, kuid erilist teavituskampaaniat me ei teinud.
ÕPPETUNNID
Meie loogika oli, et mida kiiremini nimevahetus toimub, seda vähem segadust tekib. Reaalsus oli vastupidine. Hea näite, kuidas asjad käivad, toob Elioni muutumine Teliaks või Statoili Circle K-ks. Nimevahetusele eelnes pikk teavitustöö. Kui on plaanis muuta oma nime, siis ärge varjake seda. Teavitage, tehke postitusi, pilte, videosid, kirjutage, miks te nime vahetate, mida see endaga kaasa toob, mis väärtuseid te esindama hakkate.
Kuna meil puudus igasugune arusaam turundusest, siis meil puudusid kanalid, millega hoida kontakti inimestega, kes meie vastu huvi tundsid. Improkraatia ajal loodud suhted klientidega lõppesid teenuse pakkumisega. Me ei töötanud selle nimel, et luua jätkuvat suhet. Meie Facebooki konto oli passiivne. Et seda vältida, ehitage üles kanal, kus te saate fännidega kontakti hoida. Valikuid on palju (Instagram, Facebook, Twitter, e-mail jne). Leia enda jaoks parim.
Inimesed ei suuda nii palju informatsiooni vastu võtta, kui seda pakutakse. Me pole enam nii naiivsed, et püüda kõiki kõnetada. Seetõttu soovime luua kvaliteetset suhet nendega, kellele suudame kasu tuua.
Sellele huvijuhile artikli algusest mainisin, et me olemegi endine Improkraatia. Jää sulas ning esinemine sai kinnitatud. Ruutu10 brändiga alustasime uuesti nullist ning tänaseks päevaks oleme kunagisest Improkraatiast fännilehe jälgijate arvuga mööda läinud. Siiski tänaseni kohtame inimesi, kes kiidavad Improkraatiat ja küsivad, miks me lõpetasime. Meie vastame, et ei lõpetanud, vaid jätkasime salaja.